Stłuczki i kolizje drogowe: 1.10.2021. W jakich rejonach dochodzi najczęściej do wypadków z udziałem kierowcy a które są najbezpieczniejsze

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Liczba stłuczek i kolizji w znacznej części zależy od intensywności ruchu - to wyjaśnia np. dużą ich liczbę w pasie Częstochowa-Łódź gdzie ze względu na położenie geograficzne ruch drogowy jest szczególnie duży i małą - np. w powiecie leżajskim. Ale to statystyka. Pozostają postawy i zachowanie kierowców i to one są dla kolizji i wypadków decydujące; w niebezpiecznych rejonach trzeba po prostu zachować jeszcze większą ostrożność i uruchomić większą wyobraźnię.
Liczba stłuczek i kolizji w znacznej części zależy od intensywności ruchu - to wyjaśnia np. dużą ich liczbę w pasie Częstochowa-Łódź gdzie ze względu na położenie geograficzne ruch drogowy jest szczególnie duży i małą - np. w powiecie leżajskim. Ale to statystyka. Pozostają postawy i zachowanie kierowców i to one są dla kolizji i wypadków decydujące; w niebezpiecznych rejonach trzeba po prostu zachować jeszcze większą ostrożność i uruchomić większą wyobraźnię. Piotr Krzyżanowski / Polska Press Grupa
Katowice i powiat wrocławski (bez metropolii) dominują wręcz nad resztą Polski pod względem kolizji drogowych. Niebezpieczny jest też pas między Częstochową i Łodzią. Natomiast najspokojniejsze i najbezpieczniejsze pod względem ruchu drogowego powiaty w Polsce to radziejowski, lubaczowski i leżajski. Te okoliczności nie pozostają bez wpływu na wysokość obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych, które płacą mieszkańcy poszczególnych powiatów.

Eksperci Ubea.pl sprawdzili, gdzie kolizje drogowe są najczęstsze. Okazuje się, że kierowcy muszą szczególnie uważać nie tylko na terenie największych polskich miast.

W których miastach stłuczki są najczęstsze?

Dane o liczbie wypadków drogowych wzbudzają zwykle większe zainteresowanie niż analogiczne statystyki dotyczące mniej poważnych zdarzeń na polskich drogach. Warto jednak pamiętać, że z punktu widzenia ubezpieczycieli stłuczki, które są kilkanaście razy częstsze niż poważne wypadki, mają bardzo duże znaczenie i wpływają na ceny OC w danym regionie.
Właśnie dlatego eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl postanowili sprawdzić, jak w 2020 r. prezentowała się częstość kolizji drogowych (stłuczek) na terenie poszczególnych powiatów i miast pełniących funkcję powiatu.
Kolizja a wypadek drogowy

Kolizja, wypadek, stłuczka

Zgodnie z definicjami używanymi przez Główny Urząd Statystyczny wypadek drogowy to zdarzenie, które skutkowało koniecznością udzielenia pomocy lekarskiej minimum jednemu uczestnikowi lub śmiercią co najmniej jednej osoby. Mniej poważne zdarzenia, których wynikiem jest jedynie uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy, nazywa się kolizjami. Potocznie określa się je również jako stłuczki.

W październiku 2021 miesięczna suma opadów atmosferycznych na przeważającym obszarze kraju najprawdopodobniej będzie mieścić się w normie. Na zachodzie możliwa suma opadów poniżej normy.

Nadchodzi bardzo ostra zima: 10.11.2021. Pogoda na dziś, cał...

Przeciętna kolizja drogowa kosztuje ubezpieczyciela o wiele mniej niż wypadek. Stłuczki są jednak zdecydowanie częstsze, dlatego nie można lekceważyć ich wpływu na finanse towarzystw ubezpieczeniowych.
W 2020 r. na polskich drogach doszło do 23 540 wypadków oraz aż 382 046 kolizji - informuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

Stłuczki są częste koło Wrocławia i Łodzi

Na podstawie danych GUS eksperci Ubea.pl obliczyli, ile stłuczek w 2020 r. przypadało na 10 000 mieszkańców powiatów i miast pełniących funkcję powiatu.
„Poniższa mapa wskazuje, że szczególnie niebezpiecznie było między innymi na terenie takich miast jak Katowice, Szczecin, Słupsk, Rzeszów, Kielce, Toruń, Opole, Wrocław, Koszalin, Olsztyn, Częstochowa oraz Bydgoszcz” - wymienia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Uwagę zwracają też kiepskie wyniki powiatu wrocławskiego, radomszczańskiego i pruszkowskiego.
„Mówiąc ogólnie, pod względem bezpieczeństwa drogowego słabo prezentuje się obszar Dolnego Śląska, metropolia warszawska oraz pas ciągnący się od Częstochowy do Łodzi” - wylicza Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
L
Jak na ciemnym wschodzie, zacofanej Polsce B ma nie byc mniej wypadków jak tam taka ciemnota,ze oni jeszcze furmankami ciemni, jeżdżą a na samochód, jakiejkolwiek marki mówią Automobil?
G
Gość
24 września, 14:42, Gość:

PZU podniosło drastycznie OC ponieważ jest b. dużo wypadków na A4 w rejonie Wrocławia i m. Wrocław.

Bardzo dobrze :) podnoszą tam gdzie łatwo kasa płynie. Kierowcy sami się o to proszą, to niech bulą :)

c
cat brand
24 września, 14:42, Gość:

PZU podniosło drastycznie OC ponieważ jest b. dużo wypadków na A4 w rejonie Wrocławia i m. Wrocław.

Za oc płacę mniej niż 15 lat temu. Nikt nic nie podniósł. Kiedyś płaciłem 1200zł a teraz ledwo 480...

G
Gość
PZU podniosło drastycznie OC ponieważ jest b. dużo wypadków na A4 w rejonie Wrocławia i m. Wrocław.
G
Gość
7 września, 14:21, Gość:

Ciekawe, że sprzedający kit w postaci gadki o przymiotach polskich kierowców nigdy nie oceniają stanu dróg w kraju i liczby jeżdżących po nich samochodów. Okazałoby się, że wiele z tych miejsc jest okazyjnie używanych do jazdy, a ich mieszkańcy robią tłok na drogach w dużych miastach lub ich okolicach.

Podobnie z dostawcami na rowerach - różnej maści i braku rozsądku jazdy po chodnikach, na skróty, bo czas dostawy się liczy. Łamią wszelkie zasady i kodeks drogowy, często stwarzają zagrożenia na skrzyżowaniach - jeżdżą na czerwonym świetle. Bez tablicy rejestracyjnej jest nieuchwytny - problem dla kierowcy

G
Gość
24 września, 12:39, Gość:

Nie potrafią... Buraki, chamy i prostaki, nieważne czy samochód z niskiej czy wysokiej półki. Daleko im do zachowania jakiejkolwiek kultury jazdy.

24 września, 12:55, olek_01:

No i jeszcze te Prawa Jazdy wygrane z Czipsów

do weryfikacji !

24 września, 13:12, Gość:

Bo to może błąd Polskich pracodawców , Od razu widać ze chłopaki z Ukrainy to kierowcy Rajdowi nie doceniani w naszym kraju :)

Oni mają uprawnienie na wszystkie maszyny i urządzenia - oczywiście kupione na Ukrainie. Dlatego muszą być weryfikowane w praktyce i zatwierdzane , bo pracodawca ryzykuje

G
Gość
Tenże biedny ubezpieczyciel płacze, że są stłuczki i kolizje. Płacz sobie dalej, bo szukasz pieniędzy nie po tej stronie. Najpierw załatw drogi, szkolenie kierujących, przepisy ruchu drogowego z czasów furmanki a potem się czepiaj
G
Gość
24 września, 12:39, Gość:

Nie potrafią... Buraki, chamy i prostaki, nieważne czy samochód z niskiej czy wysokiej półki. Daleko im do zachowania jakiejkolwiek kultury jazdy.

24 września, 12:55, olek_01:

No i jeszcze te Prawa Jazdy wygrane z Czipsów

do weryfikacji !

Bo to może błąd Polskich pracodawców , Od razu widać ze chłopaki z Ukrainy to kierowcy Rajdowi nie doceniani w naszym kraju :)

o
olek_01
24 września, 12:39, Gość:

Nie potrafią... Buraki, chamy i prostaki, nieważne czy samochód z niskiej czy wysokiej półki. Daleko im do zachowania jakiejkolwiek kultury jazdy.

No i jeszcze te Prawa Jazdy wygrane z Czipsów

do weryfikacji !

G
Gość
24 września, 12:31, Gość:

Trzeba najpierw zweryfikować Prawa Jazdy - skąd one są i kto je posiada.

Kto jeździ UBER - TAXI , TIRami, samochodami osobowymi?

Mnóstwo kierowców z Ukrainy jeżdżących po spożyciu alkoholu .

24 września, 12:33, Gość:

Tak samo jak wielu POLAKów.

Bo tu jest błąd ? nie karać pijanych Ukraińców tylko przewoźników i Firmy

50 tyś od sztuki powinno wystarczyć , a jak auto prywatne to na złomowanie ? oni jakieś przeglądy mają :) czy tylko leje alkohol do gardła

paliwo do baka i nu dawaj na polsza drogi to jak kozak z Ukrainy :)

G
Gość
24 września, 12:31, Gość:

Trzeba najpierw zweryfikować Prawa Jazdy - skąd one są i kto je posiada.

Kto jeździ UBER - TAXI , TIRami, samochodami osobowymi?

Mnóstwo kierowców z Ukrainy jeżdżących po spożyciu alkoholu .

24 września, 12:33, Gość:

Tak samo jak wielu POLAKów.

Myślisz ze Polak który jeździ zawodowo piję ? baranie jak on potem utrzyma rodzinę i gdzie będzie pracować , takich baranów to tylko z Ukrainy na to stać , jak go wywalą wróci do siebie do Kołchozu i będzie jeździć traktorem lub Amfibią !

G
Gość
Nie potrafią... Buraki, chamy i prostaki, nieważne czy samochód z niskiej czy wysokiej półki. Daleko im do zachowania jakiejkolwiek kultury jazdy.
G
Gość
Przecież to oczywiste, że nie potrafią jeździć. Niemal każdy dzban bierze przykład z innego, który również dobrze jeździ jak pajac. Wystarczy, że dochodzi do remontów skrzyżowań i zmieni się organizacja ruchu i CYK mamy wysryw "kierowców". Tak samo jak wyłączą sygnalizację świetlną. Hahahaha normalnie cyrk na kółkach.
G
Gość
7 września, 14:21, Gość:

Ciekawe, że sprzedający kit w postaci gadki o przymiotach polskich kierowców nigdy nie oceniają stanu dróg w kraju i liczby jeżdżących po nich samochodów. Okazałoby się, że wiele z tych miejsc jest okazyjnie używanych do jazdy, a ich mieszkańcy robią tłok na drogach w dużych miastach lub ich okolicach.

Każdy kierowca z Ukrainy po złamaniu KD musi być powtórnie egzaminowany i dopiero wydane polskie Prawo Jazdy.

G
Gość
24 września, 12:31, Gość:

Trzeba najpierw zweryfikować Prawa Jazdy - skąd one są i kto je posiada.

Kto jeździ UBER - TAXI , TIRami, samochodami osobowymi?

Mnóstwo kierowców z Ukrainy jeżdżących po spożyciu alkoholu .

Tak samo jak wielu POLAKów.

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu