LPP znika z Rosji. Marki takie jak Reserved, Cropp, czy Sinsay nie dla rosyjskich klientów. Zapadła decyzja o zakończeniu działalności

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press
LPP kończy działalność w Rosji. Konsekwencją takiej decyzji będzie zniknięcie po 20 latach obecności z rosyjskiego rynku takich marek, jak Reserved, Cropp, czy Sinsay. Wcześniej LPP była krytykowana, że mimo zawieszenia działalności wciąż działała w Rosji. Przeczytaj, jak swoje decyzje tłumaczy spółka odzieżowa.

Na początku marca zarząd LPP SA podjął decyzję o zawieszeniu działalności operacyjnej w Rosji, w tym w szczególności:

  • o zatrzymaniu rozwoju marek LPP w Rosji oraz
  • zatrzymaniu dostarczenia towarów handlowych do Rosji.

Jednak firma znalazła się w ogniu krytyki po tym jak niemal przez miesiąc – od złożenia deklaracji o wycofaniu się z rosyjskiego rynku wciąż tam działała.

29 marca spółka poinformowała, że „zakończyła operacyjne czynności konieczne do zamknięcia salonów w Rosji i dzisiaj (wtorek — przyp.red.) został zamknięty ostatni z nich”. Zgodnie z zapowiedzią, od 30 marca wszystkie sklepy marek należących do LPP na rynku rosyjskim zostały zamknięte.

Komunikat Zarządu Spółki LPP dotyczący decyzji o zakończeniu działalności w Rosji

– W nawiązaniu do komunikatu spółki LPP SA (...) dotyczącego decyzji o sprzedaży spółek zarejestrowanych w Rosji, Zarząd LPP SA informuje, że na podstawie dokonanego przeglądu ofert i rozmów z potencjalnymi nabywcami, w dniu dzisiejszym podjął decyzję o sprzedaży spółki RE TRADING OOO konsorcjum chińskiemu – poinformowała spółka w czwartek w komunikacie.

Jednocześnie poinformowano, że "na mocy ustaleń stron transakcji, kupujący nie nabędzie praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP SA, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej".

– Konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji, po 20 latach obecności na tym rynku – dodano.

LPP – co to za firma

LPP jest polską firmą rodzinną. Prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 25 rynkach stacjonarnych. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu