Z biznesowego punktu widzenia CSR to inwestycja, nie wydatek.

Katarzyna Kowalczyk
Katarzyna Kowalczyk, menedżer ds. komunikacji AkzoNobel.
Katarzyna Kowalczyk, menedżer ds. komunikacji AkzoNobel. AkzoNobel
W Polsce nakłady na kulturę stanowią niespełna 1 proc. łącznych wydatków budżetu państwa. Dlatego wkład sektora prywatnego jest tak ważny w funkcjonowaniu instytucji kultury. Pomoc kulturze jest dla firm często szansą do realizacji misji CSR-owych i budowania swojego wizerunku. Trzeba jednak wiedzieć, jak to robić dobrze.

Firmy w Polsce w ramach CSR coraz częściej wyrażają zainteresowanie odpowiedzialnością za kulturę oraz sztukę. CCR (ang. corporate cultural responsibility) jest bardzo rozpowszechnioną formą działalności w wielu krajach. Szacuje się, że w 2017 roku amerykański biznes przekazał ponad 1 miliard dolarów na działalność kulturalną. W Anglii prawie 22 proc. dochodów instytucji kultury (ponad 600 milionów funtów) pochodzi od firm. W Polsce brak jeszcze badań nad skalą finansowania kultury przez przedsiębiorstwa, co wynika z tego, że działalność ta nie jest jeszcze tak mocno zakorzeniona. Mimo to coraz częściej pojawiają się przykłady inicjatyw kulturalnych, wspieranych przez biznes.

Chcesz być na bieżąco z działaniami marketingowymi w internecie? Wybierz się na konferencję marketingON - najważniejszą konferencję w tej części Polski:

Z biznesowego punktu widzenia CSR to inwestycja, nie wydatek. Inwestycje mają do siebie to, że powinny się zwracać. Jak więc zainwestować w działalność na rzecz społeczeństwa lub środowiska tak, aby skorzystała na tym firma? Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste, ponieważ wcale nie każda aktywność firmy w obszarze CSR czy CCR będzie wspierać jej cele biznesowe. Najważniejszą zasadą efektywnego CSR-u jest jego spójność z profilem działalności marki. Taka synergia przede wszystkim gwarantuje wiarygodność.

Przyjęcie komunijne, party w ogródku czy nawet grill na działce. Deska serów zaimponuje i zadowoli gości. Kliknij i dowiesz się jak przygotować ją fachowo i za nieduże pieniądze!

Ważne jest także to, aby informacje o podjętej przez firmę aktywności mogły trafić do osób, które poza tym, że stanowią potencjalną grupę docelową, będą także zainteresowane działaniem i docenią jego wartość.

Przemyślane ukierunkowanie działalności CSR to nie tylko kwestia ściśle biznesowych korzyści. Dzięki angażowaniu się w spójne z profilem firmy obszary, marka może rzeczywiście wspierać je swoją eksperckością i doświadczeniem w danym obszarze. Co więcej, ważnym celem wielu CSR-owych akcji jest edukowanie społeczeństwa w wybranych kwestiach. Jeśli akcja nie trafi na odpowiednio dopasowany, a więc i podatny, grunt, nie będzie skuteczna i nie przyniesie oczekiwanych efektów ani w budowaniu wizerunku firmy, ani w zmienianiu społecznej świadomości.

Chcesz być na bieżąco z działaniami marketingowymi w internecie? Wybierz się na konferencję marketingON - najważniejszą konferencję w tej części Polski:

Obejrzyj wideo:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu