TikTok 5. najpopularniejszym medium społecznościowym. Korzysta z niego 73 proc. Polaków. Czemu zawdzięcza swoją popularność?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).Na zdjęciu: spotkanie tiktokerów w Toruniu.
73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).Na zdjęciu: spotkanie tiktokerów w Toruniu. Jacek Smarz / Polska Pres
W Europie to Polacy stali się największymi fanami TikToka. Pod tym względem wyprzedziliśmy Hiszpanów i Niemców. Co istotne, wykorzystujemy to medium społecznościowe nie tylko do komunikacji i rozrywki, ale i wyszukiwania informacji, co niekoniecznie czynią inni użytkownicy TikToka.

Spis treści

Tik-Tok źródłem informacji i rozrywki

W związku z używaniem TikToka do wyszukiwania informacji, aż dwóch na trzech użytkowników opowiada się za uwzględnieniem aplikacji serwisu w jednym z głównych miejsc przeglądarki internetowej.

Z badania przeprowadzonego przez przeglądarkę Opera wynika, że 65 proc. użytkowników TikToka w wieku od 18 do 35 lat chciałoby integracji swojej ulubionej appki z przeglądarką.

Głównymi powodami, dla których polscy tiktokerzy chcieliby korzystać z aplikacji, właśnie w przeglądarce, są:

  • chęć odstawienia telefonu (41 proc.),
  • chęć dogłębnego zbadania jakiegoś tematu (34 proc)
  • wygoda oglądania dłuższych materiałów filmowych (33 proc.).

– TikTok z typowo lifestylowej platformy pełnej krótkich nagrań z tańcem i muzyką stał się narzędziem do wyszukiwania newsów, trendów oraz źródłem inspiracji. Integracja z Operą jest naszą reakcją na prośby użytkowników, dla których liczy się dostęp do ulubionej aplikacji z każdego urządzenia, dosłownie na wyciągnięcie ręki. – mówi Joanna Czajka, Product Director w Operze.

Coraz więcej osób traktuje TikToka jako medium społecznościowe pierwszego wyboru

Badania wykazały, że nowi użytkownicy TikToka należą do najbardziej aktywnych, a sama aplikacja staje się dla nich platformą społecznościową pierwszego wyboru.

Użytkownicy TikToka w Polsce

  • 73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5. miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).
  • Prawie 16% polskich użytkowników korzysta z TikToka na komputerze.
  • Dla użytkowników aplikacji w Polsce, najczęstszym powodem korzystania z TikToka na komputerze jest niechęć do telefonu (41%) oraz konieczność dokładniejszego wyszukania informacji na interesujący ich temat (34%). Wygoda przy oglądaniu długich filmów wideo, takich jak samouczki i wykłady ma znaczenie dla 33% użytkowników.
  • 65% Polaków korzystających z TikToka byłoby zainteresowanych zintegrowaniem aplikacji z desktopową przeglądarką internetową.
  • Dla 66% respondentów z Polski TikTok jest źródłem rozrywki, dla 50% stanowi wyszukiwarkę aktualności, natomiast 38% poszukuje w aplikacji informacji na interesujące ich tematy.
  • Najczęściej oglądanymi treściami w Polsce są filmiki rozrywkowe (72%), muzyczne (66%) i samouczki tzw. lifehacki (56%).
  • 77% respondentów stwierdziło, że TikTok stał dla nich wyszukiwarką informacji.
  • 67% badanych używa TikToka kilka razy dziennie, a 71% spędza na korzystaniu z aplikacji od 30 min do 3 godzin dziennie.
  • 83% respondentów uważa, że ilość czasu spędzanego przez nich na TikToku wzrosła w ciągu ostatnich miesięcy. Polacy uważają TikToka jako bardziej atrakcyjną aplikację ze względu na treści (67%), łatwość użytkowania (53%) i popularności (52%)

Pierwsza przeglądarka z aplikacją TikToka

Warto zauważyć, że wyciągając m.in. wnioski z tego badania, Opera jako pierwsza przeglądarka umożliwia pełny i wielofunkcyjny dostęp do webowej wersji TikToka z poziomu paska bocznego. Bez konieczności instalacji oddzielnych programów czy korzystania z dodatkowych nowych zakładek.

Użytkownicy TikToka globalnie

  • 64,7% respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (87% – Instagram, 85,4% – YouTube, 79,5% – Facebook, 74,46% – WhatsApp).
  • Prawie 12% respondentów korzysta z TikToka na komputerze.
  • Najczęstszym powodem korzystania z TikToka na komputerze jest niechęć do telefonu (40%), wygoda przy oglądaniu długich filmów wideo, takich jak samouczki i wykłady (35%) oraz konieczność dokładniejszego wyszukania informacji na interesujący użytkowników temat (29%).
  • 63% osób korzystających z TikToka byłoby zainteresowanych zintegrowaniem TikTok z przeglądarką na komputerze.
  • Dla 86% respondentów TikTok jest źródłem rozrywki, dla 35% stanowi wyszukiwarkę informacji, natomiast 34% badanych użytkowników śledzi tam obecnie panujące trendy.
  • Najczęściej oglądanymi treściami są materiały rozrywkowe (73%), muzyczne (54%) i kulinarne (52%).
  • 72% respondentów stwierdziło, że TikTok stał dla nich wyszukiwarką informacji.
  • 66% badanych używa TikToka kilka razy dziennie, a 63% spędza na korzystaniu z aplikacji od 30 min do 3 godzin dziennie.
  • 84% respondentów uważa, że ilość czasu spędzanego przez nich na TikTok wzrosła w ciągu ostatnich miesięcy.
  • TikTok jest określany jako bardziej atrakcyjny niż inne platformy ze względu na treści (65%), łatwość użytkowania (55%) i popularności (51%)
Trwa głosowanie...

Czy 2022 rok to dobry czas na inwestycje?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu