Nowe sklepy internetowe 2020. W nowej normalności hitem są internetowe delikatesy. Można na tym zarobić: 6.08.2020

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Internetowi sprzedawcy wyczuli zapotrzebowanie klientów i byli w stanie szybko uruchomić sklepy z podstawowym, potrzebnym na co dzień asortymentem. Konsumenci z kolei, zmienili swoje nawyki, ograniczając zakupy w stacjonarnych sklepach. Przypuszczamy, że na stałe.
Internetowi sprzedawcy wyczuli zapotrzebowanie klientów i byli w stanie szybko uruchomić sklepy z podstawowym, potrzebnym na co dzień asortymentem. Konsumenci z kolei, zmienili swoje nawyki, ograniczając zakupy w stacjonarnych sklepach. Przypuszczamy, że na stałe. Andrzej Zgiet / Polska Press
Na platformie Shoper, dostawcy rozwiązania do prowadzenia e-sklepu, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy - od 31 grudnia 2019 do 30 czerwca 2020 - o ponad 2 tys. wzrosła liczba wszystkich aktywnych sklepów.Udziały poszczególnych kategorii asortymentu w zasadzie pozostały niezmienione. Poza małymi wyjątkami.Absolutnym hitem sezonu są delikatesy.

Jakich internetowych sklepów jest w Polsce najwięcej? Czy pandemia cokolwiek zmieniła? Eksperci marki Shoper postanowili przyjrzeć się kategoriom sklepów, które funkcjonowały na platformie pod koniec 2019 roku oraz z końcem czerwca 2020. Jakie mikrotendencje dostrzegli?

Na platformie Shoper, dostawcy rozwiązania do prowadzenia e-sklepu, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy - od 31 grudnia 2019 do 30 czerwca 2020 - o ponad 2 tys. wzrosła liczba wszystkich aktywnych sklepów.Udziały poszczególnych kategorii asortymentu w zasadzie pozostały niezmienione. Poza małymi wyjątkami.Absolutnym hitem sezonu są delikatesy.

Zmiany małe a znaczące

Wciąż najwięcej sklepów było i jest w kategoriach Dom i ogród oraz Ubrania. Ich udział w liczbie sklepów na platformie Shoper to odpowiednio około 23 i 17 proc. Na uwagę zasługuje co innego: skok udziału o 2 punkty procentowe dla sklepów z kategorii Delikatesy i o jeden punkt procentowy sklepów w kategorii Zdrowie i Uroda.
- Te 1 czy 2 punkty procentowe to nominalnie kilkaset nowych sklepów tylko w tych dwóch kategoriach! - podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper - Ewidentnie mamy do czynienia z efektem pandemicznym. Internetowi sprzedawcy wyczuli zapotrzebowanie klientów i byli w stanie szybko uruchomić sklepy z podstawowym, potrzebnym na co dzień asortymentem. Konsumenci z kolei, zmienili swoje nawyki, ograniczając zakupy w stacjonarnych sklepach. Przypuszczamy, że na stałe - dodaje.

Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!

Najmniejszą popularnością wśród osób, które zakładały sklepy w ciągu ostatnich 6 miesięcy, cieszyła się kategoria sport i podróże. - Nominalna liczba takich sklepów nieznacznie wzrosła, ale ich udział w ecommerce'owym torcie zmalał do 6 proc. Trudno się dziwić, że przedsiębiorcy preferowali kategorie o większym potencjale i nie byli chętni obstawiać branży mocno związanej z turystyką, która w czasie pandemii przeżywa poważne trudności - zauważa Oliwia Tomalik.

Branże sklepów internetowych w połowie 2020 r.

Źródło: Shoper
Źródło: Shoper

Delikatesy zasługują na uwagę nie tylko ze względu na rosnący udział tego typu sklepów w porównaniu z innymi kategoriami, ale też ze względu na ponadprzeciętne wzrosty sprzedaży i liczby transakcji. Pierwsze półrocze 2020 roku było dla tych sklepów aż o 259 proc. lepsze pod względem przychodu niż analogiczny okres w 2019 roku. Przychody sklepów z kategorii Zdrowie i uroda dla tych samych okresów też były ponad dwukrotnie lepsze niż w 2019 roku.

Co klik, to delikates

Choć sklepy z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) stanowią obecnie 5,3 proc. biznesów działających na platformie Shoper, to wśród zakładanych w pierwszym półroczu 2020 r. ich udział sięgnął 19 proc., co daje tej kategorii trzecie miejsce zaraz po drogeriach online wyraźny wzrost na (21 proc.) i niezmiennie najpopularniejszej także w 2020 r. Kategorii Dom i ogród (22 proc.).

Media i ich czytelnicy kochają historie o nowatorskich wynalazkach, które podbiły rynek dzięki obejściu tradycyjnych kanałów dystrybucji przez internet, co stwarza mylne wrażenie, że e-handel napędza sprzedaż gadżetów i wyszukanych produktów niedostępnych w zwykłych sklepach. Tymczasem tak naprawdę zdecydowana większość sklepów internetowych sprzedaje akcesoria codziennego użytku, a rok 2020 z powodu pandemii jeszcze bardziej wzmocnił tę tendencję.

Chcesz być szybko i dobrze poinformowany w sprawie pieniędzy: zarabiania, oszczędzania, wydawania, inwestowania? Zapewniamy szybkie informacje, analizy i porady ekspertów. Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Wtedy wszystkie godne Twojej uwagi nowości i porady znajdziesz na swojej osi czasu bez zbędnego szukania. Naprawdę warto!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu