Generacja Z czyli najmłodsi samodzielni finansowo konsumenci zaczynają dyktować trendy na rynku. Czego pragną?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Przedstawiciele Pokolenia Z pomimo podatności na wpływy zewnętrzne, jednocześnie są konsumentami dobrze poinformowanymi, z dużą świadomością zmian oraz wyzwań społecznych i gospodarczych.
Przedstawiciele Pokolenia Z pomimo podatności na wpływy zewnętrzne, jednocześnie są konsumentami dobrze poinformowanymi, z dużą świadomością zmian oraz wyzwań społecznych i gospodarczych. Aneta Żurek / Polska Press
Generacja Z jest pokoleniem osób aktualnie wchodzących w dorosłość. To właśnie jej przedstawiciele, czyli młodzi urodzeni po 1997 roku, obecnie stanowią coraz szersze grono konsumentów, których oczekiwania oraz wyznawane wartości stają się podstawą działań i ofert wielu firm. Co wobec tego charakteryzuje Generację Z jako potencjalnego klienta? Na czym im zależy oraz co wyróżnia na tle poprzedników?

Jak czytamy w raporcie Facebooka „Meet The Future”, obecnie liczba osób zaliczających się do Pokolenia Z (przed 25 rokiem życia) wynosi ponad 40% światowej populacji.

Obserwując tę generację, można wyraźnie dostrzec, że odznacza się ona silną samoświadomością. „Zetki” coraz mocniej interesują się ideą samorozwoju i przejawiają aktywne zaangażowanie społeczne. Wychowani w duchu globalizacji są również otwarci na poznawanie świata oraz czerpanie przy tym pozytywnych doświadczeń.

„Zetki” a decyzje zakupowe

Jako konsumenci przedstawiciele Pokolenia Z preferują innowacyjne rozwiązania i dobre jakościowo produkty. Co warte zaznaczenia, młodzi znaczny obszar swojego życia wiążą z mediami społecznościowymi, które są miejscem nie tylko przeznaczonym do rozrywki i kreowania wizerunku, ale i kształtującym konsumpcję. Jak podaje w swoim raporcie Facebook, 94% Europejczyków reprezentujących Pokolenie Z spędza czas na Instagramie co najmniej raz w tygodniu . Ponadto, jak możemy przeczytać w raporcie „Jak Kupuje Generacja Z”, 64% respondentów wskazało, że największe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych mają dla nich recenzje internautów użytkujących dany produkt.

– Generacja Z to pokolenie, któremu od najmłodszych lat towarzyszy szeroki rozwój nowoczesnej technologii, w tym dostęp Internetu. Ma to swoje przełożenie na ich decyzje konsumenckie. To właśnie w sieci młodzi bardzo często szukają informacji na temat interesujących produktów oraz wymieniają opinie w mediach społecznościowych. Tym samym jest to wyzwanie dla nas jako firm, aby nadążać za bieżącymi trendami komunikacyjnymi oraz dopasować strategię działań do oczekiwań najmłodszego pokolenia, które aktualnie stoi u progu dorosłości – mówi Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Innowacje w genach

Przedstawiciele Pokolenia Z pomimo podatności na wpływy zewnętrzne, jednocześnie są konsumentami dobrze poinformowanymi, z dużą świadomością zmian oraz wyzwań społecznych i gospodarczych.

„Zetki” doceniają autentyczność, innowacyjność oraz niestandardowe rozwiązania – nic dziwnego, że ich wybory konsumenckie dokonywane są również w oparciu o te właśnie kryteria.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu