Black friday. Na świątecznych wyprzedażach najczęściej kupujemy ubrania

AIP
Okres świąteczny i noworoczne wyprzedaże to świetny moment na zakup wyjątkowych ubrań od projektantów.
Okres świąteczny i noworoczne wyprzedaże to świetny moment na zakup wyjątkowych ubrań od projektantów. Jarosław Jakubczak
Sezon świąteczny to dla 37 proc. Polaków ulubiona okazja do częstszych odwiedzin w zagranicznych e-sklepach. Polacy najczęściej kupują online w zagranicznych sklepach ubrania (60 proc.), ale najwięcej wydają na podróże (średnio 1 863 zł).

Według danych PayPal, Polacy coraz chętniej korzystają z internetowych wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku czy Dnia Singla. W zeszłym roku zakupy online w tych dniach wzrosły w Polsce o odpowiednio 55 proc. i 50 proc. w stosunku do roku 2016. Czarny piątek w 2017 roku zdominowała moda – wolumen sprzedaży tej kategorii w tym okresie był pięć razy wyższy niż roczna średnia.

Przeczytaj także:

Jak wynika z danych PayPal i IPSOS 83 proc. badanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy co najmniej raz kupiło coś online. Dla ponad 1/3 Polaków ulubioną okazją dla częstszych zakupów w zagranicznych e-sklepach jest okres świąteczny, ale równocześnie 4 z 10 respondentów nie szuka specjalnej okazji, aby częściej kupować w innych krajach.

Najczęściej kupujemy ubrania, ale najwięcej wydajemy na podróże

Za granicą najczęściej kupujemy ubrania (60 proc.), zabawki i akcesoria hobbystyczne (50 proc.), biżuterię/zegarki (50 proc.), a także elektronikę (48 proc.). Jednocześnie najwięcej pieniędzy wydajemy na podróże i transport (średnio 1863 zł), elektronikę (ok. 1176 zł) oraz ubrania, buty i akcesoria (ok. 1011 zł). Polacy najchętniej dokonują zakupów w Chinach, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Hong-Kongu.

Wirtualne obawy Polaków

Niemal połowa polskich internautów (49 proc.) przewiduje, że na zakupy w sieci będzie wydawać coraz więcej. Dla 78 proc. z nich, częstsze zakupy online będą spowodowane wygodą, a dla 34 proc. coraz większą liczbą sklepów dostępnych online. Z kolei 32 proc. respondentów deklaruje, że w ich przypadku częstotliwość zakupów online wzrośnie dzięki wyższym dochodom. Równocześnie, robiąc zakupy w polskich e-sklepach, 3 na 10 Polaków (31 proc.) obawia się, że otrzyma produkt niezgodny z opisem, a 25 proc. boi się trudności przy ewentualnym zwrocie niechcianych produktów, w tym kosztów przesyłki zwrotnej.

Obejrzyj wideo:

Migracje zarobkowe Polaków. ''Wyjazd planuje kolejne pół miliona''

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu