Lenovo konsekwentnie idzie do przodu

Redakcja
Daniel Malak Consumer Business Manager w LENOVO Polska
Daniel Malak Consumer Business Manager w LENOVO Polska
Wywiad z Danielem Malakiem Consumer Business Manager w LENOVO Polska. Lenovo to uznana firma międzynarodowa. Jak ważnym punktem na mapie działalności jest polski rynek?

Polska zajmuje jedno z kluczowych miejsc w strategii firmy Lenovo ze względu na wielkość, potencjał i położenie. Dążymy do utrzymania silnej pozycjioraz dynamicznegorozwoju się na rynku tabletów i smartfonów.  Polscy konsumenci są bardzo zainteresowani nowymi technologiami, a rynek nie zwalnia ani na chwilę oferując coraz to bardziej innowacyjne produkty. Konsekwentnie realizujemy nasze cele biznesowe - działania handlowe i marketingoweprzełożyły się na istotne wzrosty udziałów,zarówno w kategorii notebooków, jak i tabletów. W trzecim kwartale pierwszy raz udało się nam zająć pozycję numer 1 w sprzedaży tabletów w Polsce i oczywiście chętnie zagościmy dłużej na fotelu lidera. 

 

Jakie trendy uważa Pan za kluczowe w aspekcie przyszłości firm z branży technologicznej?

To naturalne, że rozwój technologii kreuje nowe trendy. Z drugiej strony mamy specyfikę lokalnych rynków i konkurencję. Rynek elektroniki użytkowej podlega chyba najbardziej intensywnym, wręcz rewolucyjnym zmianom. Urządzenia coraz bardziej komunikują się ze sobą, rośnie popularność zintegrowanych rozwiązań, produktów konwertowalnych, czy całkowicie nieszablonowych.Istotnym czynnikiem na polskim rynku pozostaje cena, aczkolwiek wyraźnie zauważamy, że klienci chętniej kierują się marką produktu i poszukują urządzeń Premium. Firma Lenovo, kolejny raz świadomie użyję tego słowa, konsekwentnie stawia na innowacyjność oraz funkcjonalność urządzeń.

 

Firma Lenovo przejęła markę Motorola. Jakie znaczenie ma to dla Państwa, czy utrzymacie nazwę Motorola?

Przejęcie firmy to proces długotrwały, który odbywa się wieloetapowo. Zakup Motorola Mobility oznacza wyraźne zgłoszenie naszego akcesu do walki o udziały na rynku smartfonów. Jednocześnie Motorola to solidny brand, który u wielu osób budzi pozytywne skojarzenia sprzed lat związane z dużą innowacyjnością i kreatywnością, co znakomicie wpisuje się w działania firmy Lenovo. Jestem przekonany, iż obydwie strony są w stanie wzajemnie się inspirować oraz przekazywać to, co najlepsze. Taka współpraca z pewnością przyniesie korzyści klientom kupującym produkty Lenovo oraz Motorola.

 

Firma Lenovo mocno inwestuje tablety. Wielu analityków rynku ocenia, że moda na tablety wkroczyła w fazę stabilizacji i ciężko oczekiwać dalszych wzrostów. Jak to wygląda zdaniem Lenovo?

Rynek na tablety powoli stabilizuje się. Wyraźnie zauważamy, że sprzedaż w tej kategorii 7 i 8-calowych rozwiązań systematycznie rosła z bardzo zauważalnym trendem w kierunku zakuputabletów znanych, sprawdzonych i cenionychmarek. W przypadku 10-calowych tabletów konsumenci zastawiają się czy kupić jeszcze tablet, czy już notebooka, co powoduje, że ta dynamika słabnie, a sam proces decyzyjny wydłuża się. To w dużej mierze określa kierunekrozwoju rynku w stronę mobilnych urządzeńwielofunkcyjnych i hybrydowych.Takimi urządzeniami są tablety Lenovo YOGA zdecydowanie innowacyjne i przełamujące rynkową nudę.

Czy linia Yoga będzie dalej rozwijana, na ile może przełożyć się na pozostałe produkty w ofercie?

Duże zainteresowanie, pozytywne opinie oraz liczne nagrody dla tabletów YOGA są dla nas bardzo ważne.  Odpowiadając na te sygnały rynku, w grudniu 2014r. zdecydowaliśmy się wprowadzić na polski rynek Lenovo YOGA Tablet 2 Pro z przekątną ekranu 13 cali i wbudowanym picoprojektorem oraz wersję YOGATablet 2 z system Windows 8.1. Z całą pewnością YOGA wyznacza nową jakość urządzeń: 4 sposoby używania, dobre parametry techniczne oraz atrakcyjna cena. Konsumenci powiedzieli nam wyraźne TAK i czujemy się zobligowani do rozwijania tej linii produktowej zarówno w tabletach, jak też ultrabookach. Nie zapominamy jednak o dostosowywaniu oferty do różnej zasobności portfela, czy wymagań sprzętowych i funkcjonalnych.  Dążymy do tego, aby przejrzysta oferta produktów została w możliwie największym stopniu dopasowana do konsumentów dając im poczucie bezpieczeństwa oraz gwarancję jakości firmy Lenovo.

A czego możemy się spodziewać po oprogramowaniu, czy będziecie rozwijać własne aplikacje, bądź też szerzej współpracować z innymi dostawcami tego typu rozwiązań?

Z pewnością tak, bowiem to idzie w parze z urządzeniami. W chwili obecnej oferujemy własne aplikacje SHAREit - do łatwego przesyłania plików, SYNCit– do tworzenia kopii zapasowych kontaktów, wiadomości czy rejestrów połączeń, Security–do ochrony urządzenia przed wirusami, szkodliwym oprogramowaniem, CLONEit – do kopiowania zawartości między dwoma urządzeniami.  Intensywnie współpracujemy z partnerami, których oprogramowanie już znajduje się na naszych urządzeniach lub pojawi się w najbliższym czasie. Nie chcemy jednak instalować zbyt wiele, a rozsądnie wybierać najbardziej uniwersalne rozwiązania, dając możliwość dostosowania urządzeń do indywidualnych potrzeb naszych klientów.

Czego możemy oczekiwać w tym roku od firmy Lenovo? Zaskoczycie konsumentów produktami na miarę Yogi?

Cały czas zaskakujemy rynek naszymi rozwiązaniami i proszę mi wierzyć, że nie zwalniamy tempa. Dokonamy odświeżenia notebooków z serii B i G, wprowadzimy długo oczekiwany 17-calowy model z serii Z, nowe YOGI 3 z matrycami 11 i 14 cali. Z pewnością znaczące będzie pojawienie się tabletów z technologią Lenovo AnyPen. Za jej sprawą można na tablecie pisać ręcznie dowolnym długopisem lub ołówkiem. Pisanie na tablecie z technologią Lenovo Antypen jest tak intuicyjne jak pisanie na kartce papieru. Zapewniam, że nie będziecie nudzić się z produktami Lenovo.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy muszą nauczyć się oszczędzania

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu