60 Sekund Biznesu: Firmy muszą się dostosować do nowych technologii, pracownicy także

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Pojawienie się nowych technologii sprawia, że mamy nowe potrzeby, jeżeli chodzi o umiejętności i konieczność przekwalifikowania się wielu osób.
Pojawienie się nowych technologii sprawia, że mamy nowe potrzeby, jeżeli chodzi o umiejętności i konieczność przekwalifikowania się wielu osób. fot. 123RF
Według ekspertów rzeczywistość cyfrowa, blockchain oraz technologie kognitywne, takie jak uczenie maszynowe czy boty, będą kształtowały biznes w ciągu najbliższej dekady.

- Firmy w coraz większym stopniu powinny wdrażać bardziej ustrukturyzowane programy, które będą w stanie monitorować i wykrywać te technologie, które dla danego biznesu staną się krytyczne, i umiejętnie zastosować w niedalekiej przyszłości. Stąd umiejętne współpracowanie z ekosystemem dostawców, start-upów, firm typu venture capital jest takim sposobem, aby radzić sobie z tym, co dalej w przyszłości - tłumaczy w rozmowie z AIP Sławomir Lubak, Deloitte.

Jak wyjaśnia ekspert, doświadczenie cyfrowe, analityka, technologie kognitywne czy też blockchain to tylko kilka z czynników, które teraz decydują o losie przedsiębiorstw. W ciągu kolejnych kilku lat innowacyjne rozwiązania jeszcze bardziej zakorzenią się w biznesie. Sztuczna inteligencja w sposób wykładniczy zacznie nie tylko rozpoznawać wzorce, ale również interpretować ich sens, co pozwoli firmom jeszcze efektywniej działać, np. poprzez bardziej kontekstową obsługę klientów.

- Technologie, z których już korzystamy, a być może niekoniecznie zdajemy sobie z tego sprawę, to np. sztuczna inteligencja. W wielu urządzeniach technologicznych jest ona dostępna i wykorzystywana. Być może korzystamy z niej nieświadomie, np. przekazując jej dane osobowe, które następnie są przetwarzane przez firmy. Tutaj pojawiają się kwestie etyczne i umiejętności przetwarzania i przechowywania tych danych w odpowiedniej tajemnicy.

W ciągu ostatnich lat rola etyki w biznesie zyskała na znaczeniu. Nad kwestiami wykorzystania danych osobowych czy śledzenia zachowań w internecie zastanawiają się nie tylko klienci, lecz też pracownicy, partnerzy, inwestorzy oraz organy regulacyjne. Pojawienie się technologii cyfrowej oznacza zatem dla firm walkę o większe zaufanie.

- W raporcie „Tech Trendy 2020” zwracamy uwagę na koegzystencję człowieka z technologią. Według nas sposób pracy człowieka niewątpliwie się zmieni - mówi.

Zdaniem Lubaka pojawienie się nowych technologii sprawia, że mamy nowe potrzeby, jeżeli chodzi o umiejętności i konieczność przekwalifikowania się wielu osób. - Będziemy mieć do czynienia nie z zastępowaniem, ale przekwalifikowaniem się pracowników, w konsekwencji umiejętną współpracą z nową technologią - podsumowuje.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu