10 aplikacji, które pomogą ci zarządzać czasem i celami podczas pracy zdalnej

AB
Kinga Cichewicz/ Unsplash.com
Jak zarządzać czasem i celami, spędzając długie godziny przed komputerem lub smartfonem? Pomocne okazują się narzędzia online. Przedstawiamy listę aplikacji, które są niezastąpione dla pracowników zdalnych.

W naszych czasach trudno jest wyobrazić sobie pracownika bez smartfona czy komputera. Spędzamy przed ekranem bardzo dużo czasu, a to sprawia, że uzależniamy się od rozwiązań cyfrowych. Dlaczego więc nie przełożyć tego uzależnienia na sukces? Twórcy aplikacji mobilnych postanowili ułatwić nam zadanie. Stworzyli aplikacje do zarządzania czasem i pracą.

Obojętnie, jakie narzędzie wybierzemy, ważne jest, aby nie ulec pokusie pracowania po kilka godzin bez przerwy. Zgubne dla efektów pracy może być także przeglądania stron internetowych i serwisów społecznościowych niezwiązanych z zadaniem do wykonania. (Zjawisko to oficjalnie jest nazywane cyberslackingiem.)

?"/>

Na rynku dostępnych jest wiele podobnych do siebie aplikacji do zarządzania pracą. Zanim zdecydujemy się na pobranie którejś z nich, warto przeczytać minimum kilka opinii użytkowników. Można je znaleźć w Sklepie Google lub AppStorze.

Ważne jest także to, aby dobrać narzędzie do swoich potrzeb i preferencji. Jedna osoba będzie wolała zarządzać czasem poprzez grę, inna może preferować wykresy i podsumowania przypominające wyciąg bankowy. Każda z nich znajdzie w internecie coś dla siebie.

Lwia część aplikacji dla pracowników oparta jest na technice Pomodoro, czyli metodzie zarządzania czasem, która została opracowana w latach 80. XX wieku przez Francesco Cirillo. Zgodnie z zasadami Pomodoro czas pracy należy podzielić na krótkie, 25-minutowe interwały (tzw. pomodori) oddzielone 5-minotowymi przerwami. Dzięki pracy w krótkich interwałach czasowych możemy odpocząć, zanim nastąpi spadek naszej koncentracji.

Ze względu na pandemię COVID-19 wiele osób przeniosło swoje życie zawodowe do internetu. Jeżeli zastanawiasz się, jak spotkać się z klientem online, gdzie zorganizować spotkanie zespołu lub jak zabrać się za przygotowanie webinaru, zapoznać się z listą 15 aplikacji do wideo rozmów.

15 najlepszych aplikacji do webinarów i wideo rozmów. Są nie...

Zgodnie z metodą Pomodoro pracownik powinien sporządzić jasną i czytelną listę zadań do zrobienia. W trakcie pracy czy nauki należy zrezygnować z wszelkich rozpraszaczy (np. Facebooka). Aby osiągnąć lepsze efekty, możemy skorzystać ze stopera lub aplikacji do zarządzania czasem.

Na koniec warto zaznaczyć, że Kodeks pracy przewiduje jedynie 5 min. przerwy w ciągu godziny dla pracownika biurowego. Na szczęścia aplikacje mobilne dostępne na rynku umożliwiają modyfikowanie długości poszczególnych przerw i interwałów, dzięki czemu w dalszym ciągu możemy pracować przepisowo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu